Algemene gegevens Stichting TinH (Thuis in helvoirt)
ANBI: Stichting TinH heeft de ANBI-status. Dit maakt dat er bijzondere bepalingen gelden voor onze stichting. Giften aan een ANBI-stichting zijn vaak fiscaal aftrekbaar. Zie hiervoor de website van de Belastingdienst. Een ANBI heeft tevens een publicatieplicht. Zij moet via een internetsite haar volgende gegevens van het afgelopen boekjaar openbaar maken.
Naam van de instelling: | Stichting TinH |
RSIN/fiscaal nummer: | 8556.12.186 |
Contactgegevens: | Kloosterstraat 30, 5268 AC Helvoirt 0411 - 202010 thuis@helvoirthuis.nl |
Doelstelling: Het doel van de Stichting TinH is tweeledig:
- ze wil activiteiten in het HelvoirThuis ontplooien voor inwoners uit het dorp en de samenwerking aangaan met eenieder die de missie ‘ontmoeten en verbinden’ mee vorm kan geven.
- daarbij wil de Stichting TinH de kosten en baten die gemoeid zijn met het exploiteren van dit multifunctionele centrum (MFC) onder controle krijgen/houden en het een zelfvoorzienend karakter gaan toekennen.
Bestuurssamenstelling: het bestuur van de Stichting TinH bestaat uit een harde en een zachte kant.
De harde kant bestaat uit een voorzitter, penningmeester, secretaris, een bestuurslid communicatie en een bestuurslid sponsoring/fondsenwerving.
De zachte kant is een vertegenwoordiging van de verschillende disciplines die terug te vinden zijn in het HelvoirThuis als het gaat om verenigingen, bezoekers/gebruikers en bedrijven/zzp’ers. Ze zijn grofweg op te delen in sport, cultuur en recreatie, zorg en welzijn en educatie.
Namen van de bestuurders:
Voorzitter: | Fred van der Pennen |
Penningmeester: | Bert Timmermans |
Secretaris: | Ad Vogels |
Sport: | Rob Mesman |
Cursussen: | Gerrit van de Brandt |
Algemeen bestuurslid: | Koen Jansen |
Algemeen bestuurslid: | Peter Notten |
Sponsoring en fondsenwerving: | vacant |
Cultuur/Evenementen: | vacant |
Beloningsbeleid:
Bestuursleden van de stichting TinH ontvangen geen enkele beloning voor hun (bestuurs)taken. De stichting, die werkt met ruim 100 vrijwilligers, heeft een beleid waarbij ook de andere vrijwilligers niet worden betaald voor hun werk.
Ook de bedrijven waaraan bestuursleden zijn verbonden ontvangen geen beloning/vergoeding voor diensten en/of producten ten behoeve van de stichting.
Alleen de gemaakte onkosten kunnen de bestuursleden declareren d.m.v. een bij de penningmeester te overleggen bon. De te maken onkosten moeten vooraf wel geaccordeerd zijn door het bestuur.
De stichting TinH heeft drie medewerkers in dienst. Het betreft een zakelijk leider, een conciërge en een coördinator van de vrijwilligers. Zij vallen onder de arbeidsvoorwaardenregeling die algemeen gangbaar is in de horeca.
Verantwoording bestuur:
Onderstaand treft u de verslagen en verantwoording door het bestuur aan.
Bedrijfsplan | : klik hier voor het bedrijfsplan van Stichting TinH |
Activiteitenverslag | : klik hier voor het verslag van de uitgeoefende activiteiten |
Financieel verslag | : klik hier voor de jaarcijfers 2021 |
Plan aanpassing bar | : klik hier voor het plan voor een nieuwe bar. |